littorin.blogg.se

Här kan ni följa min resa i Eldoret, Kenya.

Step up!

Publicerad 2014-02-20 18:41:00 i Allmänt,

Ikväll hängde vi med Alexandra till ett gym som hon brukar gå till. Vi skulle köra ett pass (vilket pass det blir får man se när man kommer dit). Vi kom dit lite sena ( enligt svenska mått) men när vi kom in på gymmet hade de inte kört igång än, det var tydligen för lite folk. Aja, vi får väl använda gymmet istället tänkte vi, men vips kunde vi köra igång passet efter 10 minuter när det trillat in lite mer folk. Passet skulle jag kalla "step on crack", upp och ner på step-brädan i 180. Jobbigt som bara den, men himla kul! Step är ju inte direkt min favorit efter mitt och Cissis försök på Friskis (som slutade med att vi skrattade så vi höll på och kissa på oss och var tvugna att lämna salen), men det gick faktiskt bra. Det var väldigt enkla steg och inte massa hopp och snurr som man var tvungen att hålla koll på. Vi var ca 8 personer i ett pyttelitet rum som flåsade runt och vid flertalet gånger blev det såklart strömavbrott, men det var ingen som brydde sig om det. I slutet hade vi någon stretching där vi skulle stretcha ut handlederna.. mycket märkligt. Som helhet var det dock väldigt kul, så nu ska vi skaffa månadskort! Då får vi även chansen att öva lite på den Kenyanska hälsningen som är någon form av handskakning med en twist (tänk er en cool gäng-hälsning) vilket vi kan behöva eftersom både jag och Simona ser lika bortkomna ut som när man high fivear utan att få gensvar.
 
 
"Step on crack" får tummen upp! 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-02-20 19:27:27

Åh, step on crack -jag hade älskart! ;)

Svar: det hade du säkert dompa! :)
Elin Littorin

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-02-20 20:27:31

Haha!! Underbart att träna med er!! Jag tycker vi var superduper duktiga!! Puss o godnatt

Svar: Men det var ju ingenting jämfört med dagens pass ;)
Elin Littorin

Postat av: Moa

Publicerad 2014-02-26 22:31:14

Å SÖTA LILLA ROSISLORD <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela